Hoe Creëer je Onweerstaanbare Blog Berichten?

 

30+ Content Marketing Tips die je Doen Watertanden [Infographic]

Wil jij meer traffic naar je website en je SEO verbeteren? De impact van je blog berichten optimaliseren?

THG Writing Services heeft een infographic gemaakt met daarin meer dan 30 tips voor je blog posts.

Eerst even dit: Waarom bloggen? Wat zijn de voordelen van bloggen voor bedrijven en marketing?

Zakelijk bloggen

Volgens Hubspot is zakelijk bloggen een marketingtactiek die je kunt gebruiken om je bedrijf meer online zichtbaarheid te geven. Een bedrijfsblog is een marketingkanaal (net als sociale media, e-mailmarketing, enz.) die bedrijven helpt te groeien.

1. Het levert je bezoekers naar je website op

2. Het helpt om traffic te converteren in leads

3. Het helpt om je als autoriteit te positioneren

4. Het levert lange termijn resultaten op

Allemaal redenen om te bloggen, maar hoe maak je je blogs onweerstaanbaar? Wat zijn de ingrediënten om content te creëren die werkt?

Check hieronder de infographic met 30+ content marketing tips die je blog posts een boost geven.

Onder de infographic gaat de tekst verder.

Om blogs te maken die je doen watertanden hebben ze de volgende categorieën gemaakt:

  • Idee
  • Titel / Kop
  • Schrijven
  • Beeld / Afbeelding
  • Design

 

Blogideeën

Een goed blog bericht begint met een goed idee. Blogs maak je voor je lezers, vraag je daarom af waar ze geïnteresseerd in zijn.

Welke informatie wil jouw publiek? Om een goed beeld te hebben van je website bezoekers is het handig om personas te ontwikkelen.

Gebruik Blogs ter Inspiratie

Weet je waar jouw lezers behoefte aan hebben, maar heb je geen inspiratie? Kijk dan eens naar voorbeelden binnen jouw vakgebied.

MLDR Communicatie richt zich op Bloggen, Content Marketing, SEO, Email Marketing en Social Media daarom volgen we Neil Patel.

Gebruik voorbeelden voor je blog berichten en kijk wat deze blogs goed maakt.

Waarschuwing: Ga niet schaamteloos kopiëren!

Maak zelf blogs. Vind je eigen geluid dat past bij je bedrijf of onderneming. Het geeft veel meer voldoening om er op eigen kracht te komen dan om een copycat te zijn.

Blogs & Data

Mensen houden van data. Wat goed werkt voor online artikelen is om je deze te ondersteunen met data. Blog berichten met statistieken en data erin worden meer gedeeld op social en krijgen meer backlinks.

Een ander voorbeeld voor het maken van zakelijke blogs die ik wel eens bekijk is internet marketeer Jeff Bullas.

Blogtitels & Koppen

De kop bij je blog is heel, héél belangrijk. Veel bloggers besteden net zoveel tijd aan het schrijven van een kop als aan het hele artikel.

Bij een goede kop weten mensen gelijk of ze iets aan het artikel hebben. Bevat het blog waardevolle informatie? Zet de titel aan tot lezen?

Als je een blog maakt met tips, zet dan in de kop het aantal tips. Onderzoek geeft aan dat er op titels met een getal erin meer geklikt wordt.

Heb je je onderwerp voor je blog op je doelgroep uitgezocht? Zorg er dan ook voor dat dit in de titel staat. Mensen zoeken naar sleutelwoorden om bepaalde onderwerpen op het web te vinden.

Maak je blogs makkelijk vindbaar door de juiste key words in de titel te zetten

Voor de rest moet de kop bij je blog bericht kort en krachtig zijn.

Met zorg uitgekozen leestip:

9 Tips voor Verleidelijke Blogtitels

Blogs Schrijven

Gebruik gewone taal in je blogs. Het lezen van een scherm is al lastig genoeg, maak het niet nog moeilijker met ingewikkelde woorden.

Maak korte zinnen. Je maakt je blog leesbaarder door korte zinnen te schrijven.

Heb je een WordPress website dan kun je hiervoor een plugin installeren. Yoast is bijvoorbeeld een plugin die je helpt met de readability van je blog.

Eén van de adviezen die ze geven is om zinnen korter dan 20 woorden te schrijven.

Bij het schrijven van je blogs kun je ook beter actieve zinnen maken. Vermijd de lijdende vorm.

Voorbeeld van een zin in de lijdende vorm (NIET doen dus):

Alle blog berichten zijn gecontroleerd door een collega.

Verander de zin door ‘m actief te maken, zo:

Een collega controleert alle blog berichten.

 

Blogs & Afbeeldingen

Afbeeldingen en foto’s zijn belangrijk. Gebruik originele foto’s en geen stock foto’s voor je blog berichten.

Gebruik een afbeelding boven je blog dat gelijk duidelijk maakt waar het over gaat. En zorg ervoor dat die eenvoudig gedeeld kan worden op social media.

Een Infographic is bijvoorbeeld geweldig om te gebruiken voor blog posts. Het is vaak zeer origineel en in één oogopslag te begrijpen. Kort en duidelijk dus.

Denk bij het gebruik van afbeeldingen wel aan de laadsnelheid. Optimaliseer je afbeeldingen.

Infographics zijn vaak grote bestanden, maar je kunt de laadsnelheid heus versnellen.

Met zorg uitgekozen leestip:

Gratis Stock Foto Websites

 

Blog Design

De vormgeving van je blog is ook belangrijk. Wil je dat je blog gelezen wordt dan moet je aandacht besteden aan het ontwerp.

Gebruik witruimte in je berichten. Door witruimte maak je je blog overzichtelijker en verbeter je de gebruikerservaring. Hiermee verhoog je ook de conversie van je website.

Maak korte paragrafen, want deze maken je blogs leesbaarder. En geef je paragrafen koppen, want door subtitels te gebruiken maak je je bericht overzichtelijk.

Blogs met lijstjes of opsommingstekens erin werken goed online. Te veel tekst wordt al snel onoverzichtelijk en onduidelijk. Breng structuur aan in je blog door af en toe bullets te gebruiken.

Door afbeeldingen in je blog te gebruiken maak je het wat speelser allemaal. Je maakt een lang blog aantrekkelijker door je teksten op te breken met beelden. Zo zijn beter te lezen en te begrijpen.

 

Koffie? Neem Contact op!
Blog Design Samenvatting:

• Gebruik Witruimte

• Maak korte Paragrafen

• Schrijf Subheadings

• Gebruik Bullets

• Gebruik Afbeeldingen

Terug naar jou

Dit waren ze. De blogtips voor jouw zakelijke blog. Het recept voor blog berichten die jouw lezers doen watertanden naar meer.

De basis voor jouw content marketing, zodat je business blog naar ongekende hoogte stijgt.

Heb jij nog een blog tip?

Deel dit:

0 Comments

Leave a reply

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

*

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.