Content Marketing

Beste Formaat LinkedIn Post

Beste Formaat LinkedIn Post

Gebruik het beste formaat voor LinkedIn posts en je verhoogt aanzienlijk het aantal reacties en shares. Dit geldt voor zowel berichten via je je persoonlijke LinkedIn profiel of een zakelijke bedrijfspagina.

Dus dan is het wel zo fijn als je afbeeldingen er goed uitzien. En niet wazig of onduidelijk zijn.

Daarom geven we in dit blog alle optimale LinkedIn afbeeldingsformaten voor LinkedIn berichten. Houd je aan deze afbeeldingsgroottes en je updates zien er perfect uit.

O ja; zorg ervoor dat je altijd je profiel en content op verschillende apparaten bekijkt voordat je het afrondt.

Bekijk voor het beste resultaat de formaten voor LinkedIn berichten hieronder.

Beste Afbeeldingsformaten voor LinkedIn Posts

LinkedIn Afbeeldingsformaten voor Profielfoto’s: 400 x 400 pixels of groter (aanbevolen)

Tips

  • LinkedIn biedt plaats aan foto’s tot 7680 x 4320 pixels.
  • En het kan bestanden tot 8 MB verwerken, dus upload zo groot als je kunt om toekomstbestendig te zijn.

LinkedIn Afbeeldingsformaten voor Coverfoto’s van Persoonlijke Profielen: 1584 x 396 pixels (aanbevolen)

  • Beeldverhouding: 4:1

Tips

  • Zorg ervoor dat je bestand kleiner is dan 8 MB.
  • Omslagfoto’s worden anders bijgesneden op mobiel en desktop. Zorg ervoor dat je je profiel op beide bekijkt voordat je het afrondt.

Het Beste Formaat voor een LinkedIn Post

LinkedIn Afbeeldingsformaten voor Bedrijfspagina’s:

  • Grootte bedrijfslogo: 300 x 300 pixels
  • Afbeeldingsformaat coverpagina: 1128 x 191 pixels
  • Tabblad Leven hoofdafbeeldingsformaat: 1128 x 376 pixels
  • Tabblad Leven modules afbeeldingsgrootte: 502 x 282 pixels
  • Tabblad Leven voor bedrijfsfoto’s afbeeldingsformaten: 900 x 600 pixels
  • Vierkant logo: minimaal 60 x 60 pixels

Tips

  • Zorg ervoor dat je bij het plaatsen van afbeeldingsupdates op je bedrijfspagina PNG- of JPG-afbeeldingen gebruikt.
  • Gebruik een beeldverhouding van 1,91:1.
  • Aanbevolen afmeting van een LinkedIn-bericht is 1200 x 628 pixels.
  • Deze LinkedIn formaten zijn ook van toepassing op LinkedIn Showcasepagina’s.

Wat is een LinkedIn Showcasepagina? Check het hier

LinkedIn Afbeeldingsformaten voor Linkafbeeldingen van Blogposts: 1200 x 627 pixels (aanbevolen)

Aangepaste afbeeldingsgrootte van LinkedIn voor het delen van een link in een update: 1200 x 627 pixels (aanbevolen)

Bij het plakken van een URL in een update kan er een automatisch gegenereerde miniatuurafbeelding in het voorbeeld verschijnen (als er één beschikbaar is), samen met de titel van het artikel of de website.

Maar, dit kun je aanpassen door te klikken op het Afbeelding icoontje onder het tekstvak en een foto van je computer te selecteren.

Tips:

  • De afbeelding moet een verhouding van 1,91:1 hebben.
  • Meer dan het minimum van 200 pixels breed.
  • Als de breedte van de afbeelding minder dan 200 pixels breed is, wordt deze weergegeven als een miniatuur aan de linkerkant van het bericht.

LinkedIn Afbeeldingsformaten voor Advertenties:

  • Grootte bedrijfslogo voor advertenties: 100 x 100 pixels
  • Grootte van het logo van Spotlight-advertenties: 100 x 100 pixels
  • Aangepaste achtergrondafbeelding voor Spotlight-advertenties: 300 x 250 pixels
  • Gesponsorde content afbeeldingen: 1200 x 627 pixels (beeldverhouding 1,91:1)
  • Gesponsorde carrouselafbeeldingen: 1080 x 1080 pixels (beeldverhouding 1:1)

Visuele Content voor LinkedIn in 2023

Even nog een weetje: Uit onderzoek van Venngage blijkt dat 63,3 % van de bedrijven sterk afhankelijk is van visuele content als onderdeel van hun marketingstrategie. En van die visuele content was 35,2 % voor LinkedIn.

Samenvatting

Wil je dat je afbeeldingen op LinkedIn er perfect uitzien? Zorg dan dat je de juiste formaten gebruikt. Hou de formaten voor je LinkedIn posts, profielfoto’s, coverfoto’s van bedrijfspagina’s hierboven bij de hand en je hebt het beste formaat voor je LinkedIn post.

Succes!

 

Heb je nog een goede tip? Laat een bericht achter bij de comments!

Bron: Hootsuite

Jean-Marc Mulder

Ik ben ondernemer, oprichter en blogger van MLDR Communicatie. Spelen met tekst en beeld heeft ertoe geleid dat ik me nu bezig hou met content creatie en content marketing.