Gebruik het beste formaat voor LinkedIn posts en je verhoogt aanzienlijk het aantal reacties en shares. Dit geldt voor zowel berichten via je je persoonlijke LinkedIn profiel of een zakelijke bedrijfspagina.
Dus dan is het wel zo fijn als je afbeeldingen er goed uitzien. En niet wazig of onduidelijk zijn.
Daarom geven we in dit blog alle optimale LinkedIn afbeeldingsformaten voor LinkedIn berichten. Houd je aan deze afbeeldingsgroottes en je updates zien er perfect uit.
O ja; zorg ervoor dat je altijd je profiel en content op verschillende apparaten bekijkt voordat je het afrondt.
Bekijk voor het beste resultaat de formaten voor LinkedIn berichten hieronder.
LinkedIn Afbeeldingsformaten voor Profielfoto’s: 400 x 400 pixels of groter (aanbevolen)
Tips
LinkedIn Afbeeldingsformaten voor Coverfoto’s van Persoonlijke Profielen: 1584 x 396 pixels (aanbevolen)
Tips
LinkedIn Afbeeldingsformaten voor Bedrijfspagina’s:
Tips
LinkedIn Afbeeldingsformaten voor Linkafbeeldingen van Blogposts: 1200 x 627 pixels (aanbevolen)
Aangepaste afbeeldingsgrootte van LinkedIn voor het delen van een link in een update: 1200 x 627 pixels (aanbevolen)
Bij het plakken van een URL in een update kan er een automatisch gegenereerde miniatuurafbeelding in het voorbeeld verschijnen (als er één beschikbaar is), samen met de titel van het artikel of de website.
Maar, dit kun je aanpassen door te klikken op het Afbeelding icoontje onder het tekstvak en een foto van je computer te selecteren.
Tips:
Leestip:
LinkedIn Afbeeldingsformaten voor Advertenties:
Even nog een weetje: Uit onderzoek van Venngage blijkt dat 63,3 % van de bedrijven sterk afhankelijk is van visuele content als onderdeel van hun marketingstrategie. En van die visuele content was 35,2 % voor LinkedIn.
Wil je dat je afbeeldingen op LinkedIn er perfect uitzien? Zorg dan dat je de juiste formaten gebruikt. Hou de formaten voor je LinkedIn posts, profielfoto’s, coverfoto’s van bedrijfspagina’s hierboven bij de hand en je hebt het beste formaat voor je LinkedIn post.
Succes!
Heb je nog een goede tip? Laat een bericht achter bij de comments!
Bron: Hootsuite