Ja, visual content wordt alleen maar belangrijker binnen content marketing. Foto’s, afbeeldingen, beelden, infographics worden steeds meer en meer gebruikt.

Waarom worden er steeds meer visuele content gebruikt? Omdat visuals in een flits een emotie kunnen oproepen. Het spreekwoord luidt niet voor niets: Een beeld zegt meer dan 1000 woorden.

Ze worden dus steeds meer gebruikt; images en (stock)foto’s. Dit is natuurlijk al even aan de gang, deze content marketing trend en zal nog wel even doorgaan.

Visual content verwachtingen in 2017

Venngage was nieuwsgierig naar het visual content gebruik door content makers en heeft het onderzocht.

Ze vroegen aan 300 online marketeers hoe visuals hun content marketing strategieën in 2016 hadden beïnvloed. Én wat ze in 2017 met hun visuele content van plan zijn.

Deze visual content strategieën hebben ze (uiteraard) visueel samengevat in een infographic.

Met zorg uitgekozen leestip:

Content Marketing Trends voor 2017 video

 

Visual Content Marketing voor 2017 Infographic

“Visual

This infographic was made with the graphic design tool Venngage.

 

Statistieken Visual Content Marketing voor 2017

Nummers 2 en 3 zijn wel interessant om op in te gaan.

Bij nr.2 gebruiken content marketeers stockfoto’s het meest en daarna infographics.

Bij punt 3 zegt een klein percentage dat een stockfoto de grootste impact heeft, terwijl een infographic de hoogste betrokkenheid (engagement) geeft.

Het rare aan deze infographic vind ik dat er wordt gesproken over 10 visual content marketing statistics for 2017. Maar dat ik er maar 9 zie staan.

Als jij het begrijpt dan hoor ik het graag van je. Laat het weten bij de commentaren.

Conclusie

Natuurlijk verwachten ze nog meer visual content zullen gaan gebruiken voor hun content marketing strategie. En dan kun je infographics maken bij…….Venngage.

Image in header from Unsplash

Deel dit:

0 Comments

Leave a reply

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

*

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.