Hoe Maak je een Branding Stijlgids? [Infographic]

Hoe Creëer je een Visuele Stijlgids?

Een belangrijk onderdeel voor iedere onderneming is het creëren van een duidelijke merkidentiteit. Een visuele branding stijlgids helpt je om trouw te blijven aan de kernwaarden van je merk en consistent te blijven in al je marketingcampagnes.

Maar welke elementen bepalen en onderscheiden jouw bedrijf? Wat maakt jouw organisatie uniek? Waarom zijn jouw producten speciaal?

Voor een duidelijke merkidentiteit heeft Visme een infographic gemaakt met alle aspecten voor je branding stijlgids.

Wat Moet er in je Visuele Stijlgids Staan?

Je branding stijlgids moet alles over je merk bevatten, van je missie statement tot aan een visueel vocabulaire en andere stijlkwesties.

Door ervoor te zorgen dat jouw merk herkenbaar is, of het nu een website, sociale media of print is, creëer je geloofwaardigheid en een gevoel van stabiliteit.

Volgers en klanten zullen het gevoel hebben dat ze je kennen en dat ze vrienden kunnen zijn met jouw merk.

Visueel consistent blijven is de beste manier om te groeien en relevant te blijven.

 

Bekijk de infographic hieronder om te zien of je onderneming visueel op de juiste koers zit.

Visuele Branding Stijlgids

Samenvatting

Zoals hierboven in de infographic te zien is moet je visuele branding gids aan een paar onderdelen voldoen, zodat je merk altijd herkenbaar is.

De stijlgids moet bevatten:

 

• De missie en kernwaarden van je onderneming.

• Beschrijving van een ideale klant (persona).

• Richtlijn voor het logo gebruik.

• Handleiding voor lettertypen, typografie en kleuren.

 

Succes met het maken van je visuele branding gids of met het verfijnen van je merkidentiteit.

Heb jij nog goede tips voor het maken van een branding stijlgids?

Dit artikel was oorspronkelijk gepubliceerd op 4 februari 2019 en is bijgewerkt op 3 december 2020.

Deel dit:

0 Comments

Leave a reply

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

*

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.