COVID-19 Beïnvloedt Social Media

COVID-19 heeft een enorme impact op ons leven en maakt nogal wat emoties los. Mensen ervaren veel stress door de lockdowns en thuiswerken en zijn onzeker over de toekomst. Deze emoties zie je terug in de communicatie op social media.

Iedereen staat onder een enorme druk en sociale media worden gebruikt om alle gevoelens te uiten.

De pandemie veroorzaakt veel onrust en beroering en dat zie je terug op internet. Het coronavirus beïnvloedt de communicatie op social media, de manier waarop er gecommuniceerd is. En omdat iedereen meer thuis was, is er ook meer tijd besteed op sociale media.

Doordat het een emotionele tijd is zie je volgens Brandwatch dat er veel meer emoji’s en emoticons gebruikt worden. Op social media zijn opvallend meer huilende, boze en negatieve emoji’s gebruikt.

En volgens Twitter UK zijn er niet alleen veel meer emoji’s gebruikt, maar worden er ook veel meer beschrijvingen van emoties gegeven. Dit levert interessante inzichten op over hoe mensen communiceren tijdens COVID-19.

Wat betekent corona voor bedrijven op social media?

De communicatie op social media wordt door covid-19 beïnvloed en wat betekent dit voor je social media marketing?

Campaign heeft de invloed van het coronavirus op social media in een overzichtelijke infographic gezet.

Bovenaan de infographic zie je de invloed van alle emoties.

Daaronder staan tips voor je social mediacommunicatie in de vorm van Do’s en Don’ts voor brands.

Do

  • Het is van belang om je te blijven aanpassen aan de situatie.
  • Blijf luisteren en pas je tone-of-voice daaropaan.

Don’t

  • Wees niet halfslachtig in je communicatie. Toon geen empathie wanneer het moeilijk gaat om er vervolgens in de toekomst niet meer te zijn.

Bekijk de onderstaande infographic.

Ter info:

In de infographic staat: 30 million of emotive descriptors during lockdown. Descriptor is a word or phrase used to describe or refer to something.

Samenvattend

Mensen zijn gestrest dus hou daar rekening mee op social media. Sommige tips in de infographic spreken voor zich, maar zijn toch handig voor je sociale mediacommunicatie.

Brandwatch:

“Empathie is op dit moment de sleutel voor alle online communicatie.”

 

Gebruik jij meer emoji’s op social media?

Afbeelding in header door visuals op Unsplash

0 Comments

Leave a reply

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

*

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.